torsdag 7 februari 2013

Vardagslyx

I våran hall har vi en gammal tunna stående som kommer från mannens släkt. Den är inte speciellt vacker, lite skamfilad men jag älskar den!!!
På locket har jag alltid min gamla Höganäskruka med det som säsongen erbjuder. Idag står där en bukett med kryss från ICA. På julen har jag ris och närmare påsk blir det björkris förstås. Den lilla buketten i hörnet gör att man blir glad så fort man passerar. Att unna sig en liten bukett ibland är den bästa vardagslyx jag kan tänka mig.
Kram Lena

3 kommentarer:

  1. Det var den finaste tunna jag sett, det
    syns att den är gammal. Ovanligt med
    träringar runt, och den fungerar ju perfekt
    som bord.
    Ha en skön helg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Otroligt vacker tunna och Höganäskrus är alltid så vackra! Fint att mötas av något vackert när man kommer hem! Hoppas du hade trevligt igår! Mycket skratt och flabb...

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera
  3. Åh det är så vackert med höganäs krus och speciellt dom gamla min står i källaren den brukar komma upp efter mitt humör när jag kommer på något nytt ställe den ska stå på.
    Ha en fin dag/Kram Theres

    SvaraRadera