torsdag 23 juni 2011

Midsommar

Oj, så länge sedan jag var här och tiden bara rasar iväg men jag har sagt från början att det får bli inlägg när jag har tid och det har jag inte haft på ett tag nu. Midsommarafton i morgon! Jag har alltid tyckt att det är något speciellt med den dagen kanske för att jag har sådana starka barndomsminnen kring just den helgen. När jag var liten så firade vi alltid hos farmor och farfar i deras stuga på en liten fäbod i Dalarna. På förmiddagen träffades alla som ville för att göra i ordning stången och min farmor gjorde alltid en av de stora kransarna. På eftermiddagen var det traditionsenligt firande med massor av folkdräkter och på kvällen plockade vi barn ( och det var massor i stugorna) blommor att lägga under kudden och hoppade över gärdesgårdar.
Nu för tiden finns inte farmor och farfar längre men jag har försökt på mitt sätt att få mina barn att tycka om midsommarafton.
I morgon ska vi fira ihop med några av våra bästa vänner och deras familjer. Burken på bilden innehåller mix till frukostbullar och på baksidan av kortet står vad som ska tillsättas. Den burken ska jag ge till värdinnan ihop med en jättefin bok som jag visar en annan gång.
Kram Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar